alapműveltség?

2010/06/15. - írta: Caenorhabditis elegans

Basszus, csak szerintem alapműveltség, hogy a gravitáció az nem csak a Földön van, illetve hogy az egy olyan izé ami a tömegtől függ?

 

Beszélgettem valakivel, és hogy, hogy nem, szóba került a tudomány és a műveltség, mint téma. Vitába keveredtünk bizonyos fajta oktatás szükségességéről, amiből valahogy az jött ki, hogy megpróbáltam elmondani, hogy ha bizonyos alapok nincsenek meg, abból ez jön ki: http://vimeo.com/11690875

Röviden: a jövő értelmiségiének, a mai egyetemistáknak a többsége úgy gondolja hogy a Holdon nincs gravitáció, ezért ha elenged ott egy tollat, az nem esik le hanem lebegve marad, esetleg elszáll a "mikrokozmoszba". Olyan is volt, aki ezt nem a gravitáció, hanem a légkör hiányával indokolta.

 Szóval illusztráltam volna a mondandómat, gondoltam majd jól összenevetünk hogy hát ezek a mai fiatalok, de az utolsó pillanatban óvatosabbra vettem a figurát és először neki tettem fel a kérdést. Nos, a toll szerinte is lebegve marad... majd az én benyögésemre közölte, hogy nem, ez egyáltalán nem alapműveltség, maximum egyetemi szinten, természettudományos képzésen. Ő maga a gravitációról azt tudja, hogy az az a dolog ami a Földön lefelé húzza a dolgokat, hogy máshol mi van, van-e ilyesmi azt nem tudja. Nem, egyáltalán nem általános iskolás cucc és nem és középiskolai. (Biztos én emlékszem rosszul.)

 

Attól most eltekintek, hogy az ember alapból használhatná azt a csöpp agyát is, és mondjuk felidézhetné azt a mindenki által ismert videót, amikor az első ember a Holdon kiszáll, LELÉP a Holdra, majd könnyed léptekkel megy pár métert. Nem pedig lebegve kapaszkodik egy sziklába hogy ne repüljön el.(és hogy a Hold miért marad egyben ahelyett hogy molekulánként szétszállna a hőmozgás miatt<illetve már ásványok vannak benne amik maguktól egybemaradnak, de a gravitáció nélkül ezek nem jöttek volna létre>, ráadásul pont golyesz alakban, satöbbi de ez már bonyi, elhiszem)

 

Szóval oké, jó kifogás hogy ez kemény kérdés, kitalálná ő de ehhez sokat kellene gondolkodnia és én nem adtam időt. Tényleg nem. Ez viszont azt jelenti hogy eddig eszébe sem jutott a dolog....

 

Szerinte a dolgok relatívak és a társadalmi megegyezés dönti el hogy mi is az alapműveltség, és a társadalom erre azt mondja hogy ez nem az. Én ezen a ponton eléggé megijedtem. Tényleg ezt mondja?!

Valamint kérdése, hogy miért pont ez lenne alapműveltség. Miért nem az hogy a bigyó könyvet ki írta és mikor?

Basszus tényleg magyarázni kell hogy miért alapabb egy olyan dolog ismerete aminek nemlétében az egész általunk tapasztalt világegyetem helyett valami egész más lenne? Például nem lenne emberiség sem. Egy ilyen mechanizmusról semmit nem tudni azért durva. A bigyó könyv ehhez képest nem oszt és nem szoroz, akármilyen korszakalkotó is...

 

Egyébként ő egy komoly humán műveltséggel rendelkező, értelmes, diplomás ember.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://caernohabditiselegans.blog.hu/api/trackback/id/tr522779484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G. M. E. · http://duplapluszjo.hu 2013.06.04. 21:23:53

Kár arról vitatkozni, hogy mi alapműveltség és mi nem, mert elég széles a műveltségi skála. Az pedig tény, hogy mi a tananyag és mi nem, például nyolc általánosban. Az emberünk nem ismeri az általános iskolai tananyagot, de ez még nem is baj. Én sem tudom a humán tananyagot, ha most kikérdeznék. A baj az, hogy erre sokan büszkék is.
süti beállítások módosítása